Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2043945   Educació Visual i Plàstica. Recursos, tècniques i materials
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/8/2024 - 22/8/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Privada Vincles
  
  
  
Tipus activitat   17VI Educació Visual i Plàstica. Recursos, tècniques i materials
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/08/2024
  
Cost matrícula (Euros)   50
  
Descripció i   Metodologia:   A través d’aquesta activitat formativa es treballen aspectes relacionats amb els diferents elements de les obres artístiques i el seu conjunt, per analitzar-les tot relacionant-les amb el paper transformador de l’art, el desenvolupament de la creativitat i la imaginació.
També s’ofereixen recursos relacionats amb materials, tècniques i eines per realitzar produccions artístiques, tot desplegant i ampliant conceptes i procediments relacionats amb el modelatge amb pastes sense cocció.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els i les participants, on interactuaran amb el/la formador/a i altres participants a través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
  
Objectius   - Reflexionar sobre el paper transformador de l’art, la imaginació i la creativitat per aprendre a transmetre als alumnes habilitats relacionades amb l’anàlisi de creacions artístiques.
- Conèixer i aplicar els usos dels diferents materials artístics plàstics, a través de tècniques seques i humides, per acompanyar els alumnes en el procés de creació artística.
- Conèixer eines i recursos relacionats amb les pastes sense cocció, amb la finalitat d’aplicar diferents tècniques de modelatge per a transmetre aquests processos tècnics a l’alumnat.
  
Continguts   MÒDUL 1. Art i creativitat
- El paper transformador de l’art, la creativitat i la imaginació
- El rol del docent
- La sintaxi de les imatges: les parts, els elements i el conjunt
- Observació analítica del conjunt d’una obra i de les seves parts i els seus elements

MÒDUL 2. Materials i tècniques
- Les bases dels materials
- Els suports i l'emprimació
- Instruments de dibuix, pintura i escultura
- Tècniques seques i tècniques humides

MÒDUL 3. El modelatge amb pastes sense cocció
- Pastes sense cocció (fang, porcellana freda i paper maixé)
- Modelat amb pastes senes cocció
- Eines i tècniques de modelat
- Disseny d’una proposta artística adaptada a una etapa educativa
  
Formador/a   Laia Pérez Vallejo
  
Avaluació   Detall de tasques d’avaluació i estructura del curs:

Mòdul 1
- Els i les participants disposaran de lectures i recursos relacionats amb el concepte de creativitat i el paper transformador de l’art, així com de recursos per analitzar les creacions artístiques atenent als elements i parts de les obres i el seu conjunt.
- Fòrum de reflexions sobre la importància del paper transformador de l’art en els diferents àmbits de la vida.
- Activitat de consolidació. Analitzar una producció artística des del punt de vista dels seus elements i parts, així com del conjunt de l’obra.

Mòdul 2
- Es disposarà de lectures i recursos relacionats amb materials, suports i eines per a realitzar diferents produccions artístiques a través de tècniques seques i humides.
- Activitat pràctica per experimentar amb diferents materials tot realitzant una producció artística barrejant tècniques seques i humides per a conèixer els efectes d’aquestes i poder-los aplicar a l’aula.

Mòdul 3
- Els participants disposaran de lectures i recursos per oferir idees, eines i recursos per treballar creacions i propostes artístiques a través del modelatge amb pastes sense cocció. També es treballaran continguts relacionats amb diferents tècniques de modelatge, materials i eines.
- Disseny d’una proposta d’aprenentatge que contempli tots els aspectes treballats al curs, com el desenvolupament de la creativitat, el rol del docent, els materials necessaris, les eines, etc.
- Fòrum per compartir les propostes artístiques dissenyades per aplicar a l’aula.

- A cada mòdul els i les participants hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- A cada mòdul faran aportacions als fòrums responent de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el/la tutor/a, i lliurant les diferents tasques proposades.
- Elaboraran un document/projecte final sintetitzant en la tasca tots els conceptes apresos en les lectures dels diferents mòduls i en la interacció amb els/les companys/es del curs.
  
Requisits de  certificació   Al finalitzar el curs els i les participants compartiran les seves propostes completes i en faran una valoració.
- Es realitzarà l'enquesta de valoració i satisfacció del curs.
- Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació de la tasca final.
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els alumnes hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació i satisfacció del curs.
  
Persones  destinatàries   Docents d'Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària
  
E-mail   formacio@fundaciovincles.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 31/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).